Mulți dintre noi ne-am confruntat cu dilema „Oare acesta este intr-adevăr diagnosticul meu?”, „Dacă i-a scăpat ceva medicului meu la consult?”
Probabil și tu ai fost în situația în care să ți se dea un diagnostic, însă tu încă să fii nesigur cu veridicitatea acestuia sau să simți că ai nevoie de o confirmare.
Spunem asta pentru că, din statistici, reiese că 1 din 20 de pacienți adulți se confruntă în fiecare an cu o eroare de diagnostic, potrivit raportului „Top 10 probleme în siguranţa pacienţilor din 2018”, realizat de Institutul ECRI.
Este în regulă, nu este un lucru pe care să te sfiești să-l faci, pentru că este în joc sănătatea ta, iar în următoarele rânduri vrem să îți explicăm de ce și cât de importantă este o a doua opinie medicală.
Românii, un popor care caută o a doua opinie?
Desigur- și o a treia!
Numărul românilor care cer o a altă opinie a crescut în ultimii 5 ani, chiar dacă nu este un diagnostic îngrijorător, ci doar ca să fie 100% sigur în privința acestuia.
Totuși, fac bine ca mai cer o părere?
Vorbind în procente, 88% dintre pacienții care cer o a doua opinie medicală au un nou diagnostic, fapt ce le schimbă tratamentul, iar 12% primesc o confirmare la primul diagnostic.
Așa că o altă opinie este bine venită, nu știi niciodată ce detaliu important poate scăpa neobservat prima dată.
Acest lucru îți poate schimba implicit și viața, pentru că este posibil ca până în momentul celui de-al doilea diagnostic, tu să fi luat un tratament nefolositor pentru tine.
Oare e inutil să confirm diagnosticul meu?
Categoric, răspunsul nostru este nu; însă există situații în care o altă opinie este mai mult decât bine primită – este vitală:
- simți că tratamentul actual îți face mai mult rău decât bine sau
- actualul diagnostic nu este clar sau opinia primului medic te neliniștește (îți dă vreo veste despre vreo posibilă afecțiune pe care tu nu vrei să o crezi)
Așadar, o modalitate prin care poți comunica și ține legătura cu medici specialiști, iar tot procesul să fie cât mai ușor și rapid este online.
O astfel de platformă online este Medicentrum; o punte între medic și pacient pentru a facilita comunicarea între cele doua părți.
De exemplu, un portret al unui posibil utilizator al acestei platforme sunt oameni în vârstă, cu probleme locomotorii, care locuiesc în sate depărtate de orașele mari, care au copii, nepoți care mai trec pe la ei și le arata cum să ia legătura cu medicii pe calculator/ telefon.
Cum funcționează?
Datele medicale vor ajunge la medicul selectat de pacient în platformă, iar, după ce le studiază, acesta va lua una dintre următoarele acțiuni:
- O să contacteze telefonic pacientul pentru a cere anumite clarități asupra simptomelor sau a altor detalii
- O să solicite pacientului noi rapoarte imagistice (radiografii, tomografii computerizate, analize de sânge, etc.)
- O să invite și un alt specialist din platformă pentru a evalua cazul. Unele afecțiuni pot solicita implicarea mai multor specialiști din domenii diferite
- O să invite pacientul la o consultație fizică realizată de către un medic specialist recomandat și aflat în proximitatea pacientului
- O sa genereze o scrisoare medicală ce va conține diagnosticul medicului specialist precum și tratamentul optim pentru respectiva afecțiune
Dar cine analizează diagnosticul?
Medicii specialiști din platforma noastră sunt medici cu experiență, selectați cu atenție și care practică sau au practicat atât în România, cât și în străinătate, în mediul public sau privat și care își oferă serviciile pacienților prin platforma „Medicentrum”.
Pentru mai multe informații puteți accesa site-ul: https://medicentrum.ro/







